(Тържествено откриване на Фър за Гъп: Bird Box, очаквайте спойлери за филми)
Гледах „Кутия за птици“ или т.нар. Bird Box. Отсега да кажа – филмът не ми се стори лош, въпреки че се чувствам малко измамен. Едноименните птици, както и тяхната кутия, бяха тотално безполезни през целия филм. Като има чудовища/демони/извънземни/или (най-точно казано) мадафаканите Древни богове от митовете за Ктулу, птиците цвърчат, което не води до нищо особено, освен че ние като зрители сме вече информирани, че наоколо има нещо страшно. Това не е от голямо значение, тъй като „Древните“ чудовища не могат да вдигнат одеяло, камо ли пък да отварят врати на къщи. Но от друга страна могат да въртят листа в кръгчета, като танцуваща торбичка във въздуха.
Та какви са тея чудовища? Не знаем – те са невидими и първо са забелязани (ха, как ще са забелязани, като са невидими) в Русия. Като ги погледнеш и ти идва да се застреляш. Или да те блъсне камион. Или да си забиеш ножица в сънната артерия. Направо да избухнеш. Все едно четеш коментарите под фейсбук страницата на „Господари на ефира“. Те и те сигурно идват от Русия.
Единствената ти надежда да оцелееш срещу тези чудовища е да си откачен, не се ебавам. Ако си луд, не просто не се самоубиваш, когато видиш ужасиите, а напротив – почваш да рисуваш пипалести чудовища, а и си толкова пленен от красотата им, че искаш да показваш на всички техните прелести като екстровертен тийнейджър открил хентая. Не знам как гилдията на хора с психични отклонения е реагирала на Bird Box, ама честно казано, кога обществото ги е питало за това как да ги представя във филми.
Общо взето текат два сюжета:
а) Сандра Бълок тръгва да пътува по река с две деца, наречени по образец на Кратос от новия God of War, Момче и Момиче, за да стигнат до някакво убежище. Ходят с превръзки, щото ако погледнат – лошо (филмът никога не обяснява как Сандра навигира реката без постоянно да се блъска в брега заради доминантната си ръка) б) Сандра Бълок (преди пет години) се озовава в къща с няколко други сървайвъри малко, след като я преглежда докторка, защото скоро ще ражда
а) Сандра Бълок пътува по реката с кратки паузи, колкото да има след какво да оцелее б) сървайвърите правят сървайвърски неща, като облепяне на всички прозорци, ходене до магазина с боядисани джамове, спорове, чукане и умиране
пет години по-късно сливаме миналото с настоящето и Сандра Бълок тръгва да пътува с две деца наречени Момче и Момиче
следва нелеп епизод с речни бързеи, деца, които плуват, въпреки че досега са расли, малко или много, в саксия, както и дъъълго бягане слепешком из гора, докато намерят убежището, което се оказва училище за слепи (какъв туист – имам предвид, че са пратили слепите в гората, но това е капитализмът, хора)
Двете сюжетни линии се сменят по по-приятен начин от моето описание. Режисурата е добра. Актьорите всъщност са мега. До историята с бързеите (които са сложени в сценария, колкото Сандра да трябва да избере кое дете да си отвори очите, за да навигира, и съответно кое дете да полудее – нейното или на една от сървайвърките, която по медицинско чудо роди в същия ден и в същата минута, но след това видя невидимия хентай октопод и се хвърли от джама – и накрая Сандра да реши, че ги обича и двете, и да реши да се пусне на сляпо)… а бе, до историята с бързеите и ходенето из гората – всичко беше окей. От тогава почнах да чакам да мине времето, щото Нетфликс няма fastforward.
Филмът горе-долу си спазваше основното правило: като погледнеш след има-няма секунди се самоубиваш (естествено, два пъти във филма хора успяха да направят героични неща преди да им се оцветят напълно очите в зелено, а да: очите се оцветяват в зелено – не знаем това от началото, разбира се, трябва да ни изненадат – щото как бихме разбрали, че са полудели, ако нямат различен цвят очи. Също така държа да отбележа, че един от сървайвърите реши да гледа ктуловците на камерите около къщата и пак полудя. Странно, предвид това, че филмът започна с новинарски репортажи и всичко беше точно – без хората, които гледат новините, да откачат. Също така предполагам, че за целите на сюжета, ктуловците имат някаква мана и не могат да кастват сплаш спелове, щото в началния хаос примерно само по десет процента от хората в даден момент си теглиха ножа.
Заради дребни дразнения, предвидимия развой на събития, скока от пет години, скучния завършек, както и лошите луди, давам…
6.5/10
Половинката е бонус, че не ни показаха чудовищата.
Comments